onsdag 8 december 2010

Sov gott, John!


Goder morgon mitt herrskap, här kommer lussebruuuuuud. Ja ni tror väl jag har blivit spritt språngande galen som är vaken vid denna tidiga timme, och sjunger luciasånger till på köpet. Men sanningen är den att jag haft Radio Sörmland här alldeles nyssens för ett direktsänt inslag om min nya app. Riktigt trevligt!
Och om några timmar ska jag gå i ett "tanttåg" (det kallas faktiskt så), alltså lussa ihop med ett gäng andra damer (plus inte mindre än två lucior i dagisåldern) uppe i församlingshemmet. Det är ju inte lucia ännu, men tydligen tanttågas det i förtid här. Har övat lite halvhjärtat på julsångerna jag fick i ett häfte, men repat tillsammans har vi inte, så vi får se (och höra) hur det går.

Idag för trettio år sedan dog min idol, John Lennon. Så jag tänder ett extra lusseljus för honom. Sov gott, John! Vi ses i Nangijala. Som vi ska rocka där!

3 kommentarer:

Viola Vamp sa...

:C Jag har ännu ingen iPhöne.., i annat fall hade jag laddat ner din app miljoner gånger. Minst.

Susann sa...

*host*....30 år sen.... :)

Malin Biller sa...

Ja jävlar! 30 år sedan så klart! Gud vad pinsamt:P