torsdag 30 december 2010

Vända tillbaks på dygnet-tips

Inte bra för nattsömnen.


Fasen vad trött man blir av att frysa! Stod och väntade på bussen som aldrig ville komma och höll på att förfrysa drabantosten. Svårt att bli riktigt varm när dagen börjat med en sådan nedkylning. Har alltså gått och huttrat ända in i märgen i många långa timmar. Slocknade därför på soffan när jag stelfrusen och dan, äntligen stapplade in i den varma lägenheten. Och har sovit tills nu. Häpp! Jag som hade så mycket att gööööööööra! Nu lär jag väl istället bli sittandes tills det blir morgon och glo på konstiga saker på YouTube. Någon som har några hurtiga Vända tillbaks på dygnet-tips? Man ska visst släcka ner belysningen, stänga av dator och mobil och absolut INTE käka nattmackor precis innan läggdags, för att enklare komma till ro. Känner jag mig själv rätt skulle jag bara sitta och stirra rätt ut i mörkret i två timmar, och inte alls vara sömnig. Förmodligen går det lättare om man mediterar. Och har man tillgång till en livs levande tibetansk nynnande munk, ett gäng sjungande delfiner samt ett äkta vattenfall i sin bostad, somnar man så säkert som aldrig det. Om inte munken börjar bre nattmackor det vill säga, och bjuder (de är ju så generösa de där buddhisterna) in Richard Gere för lite nattsuddande över en pilsner och en smörgås, och kikar på en massa fyllon som gör tokiga saker på YouTube. Då är det kört, oavsett hur många delfiner som plaskar runt och sjunger schlagers i ens vattenfall.


Inga kommentarer: