söndag 26 december 2010

Tankar om sär skrivningar

Vad är det för hemsk epidemi som breder ut sig i vårt land?? Dessa vidriga sär skrivningar! Så dant höll folk inte på med när jag var ung. Jag tycker det är jätte irriterande att hela tiden stöta på dessa hån mot allt vad gramma tik och regler heter. Till exempel, på Pride festivalen i somras, när jag hungrig, efter timmar av travande skulle unna mig en pölsa (märk här, hur jag använder mig av en syno nym för att variera mitt språk), och möttes av skylten: "lamm korv, 25 kr". Fick lust att gå fram till korv gubben och säga: "Väldigt vad billiga lamm ni har, jag tar ett 25 kronors kräk, tack!". Kanske menade korv stekaren "lam korv", dvs, trist i smaken, men hade stavatt fel? Det får jag aldrig veta. Nej, alla ni sär skrivare och grammatik hädare, upphör med detta slarv NU! Det är rent o smakligt (mitt nya favorit ord, efter Bajs mannens telefon terror).
Det är inte svårare än att SÄTTAIHOP ORDEN! Prova! Jag lovar ni kommer gilladet!

Inga kommentarer: