tisdag 21 december 2010

Dagens ungdom!


Gäsp! Somnade på soffan under tjocka fleecefilten och är hur mosig som helst nu. Ändå har jag en massa jobb som måste göras innan jag kan gå och lägga mig med gott samvete.
Har precis lyssnat klart på Barnen från Frostmofjället (igen), kom i rätt stämning tack vare vargavintern. Men upptäckte till min besvikelse att filmen från 1945 inte finns på YouTube. Vad är det med dagens ungdom? Flams och trams kan de lägga ut på nätet och Lady Gaggig eller vad hon nu heter, men en vanlig, hederlig svartvit långfilm av det sentimentala slaget, det intresserar de sig inte för!
Det är tack vare min lilla mamma som jag kan få sånt där gammelfilmssug. Hon tittade på varenda svartvit tvmatiné när jag växte upp. Säkert satt hon bänkad härom dagen då tv visade klassikern En stilla flirt, med Tutta Rolf från 1934 (ni som gillar min favvo Reine Brynolfsson minns kanske hur han i Änglagård sitter och spelar piano och sjunger för kyrkdamerna "vaaaarför försaka en enda liten stilla flirt", 'blink'. Magiskt!).
Jag skulle också vilja heta Tutta. Och vore jag man finge det bli Tutte Rolf. Det är rätt catchy, eller hur! Lite porrstjärnenamn, anno 1934.

Inga kommentarer: