måndag 20 december 2010

Nu är granen klädd





Är den inte grann i all sin plastglans, så säg? En efter en läggs klapparna under min lilla skönhet från Rusta. Ja, sannerligen, nu är det (nästan) jul. Halleluja!

Sitter och lyssnar på Erland Hagegårds julskiva och ska strax tassa ut i köket och göra mig en nattamacka. Förhoppningsvis finns det något lagom hjärndödande på teve vid den här tiden att koppla av min jobbstressade serietecknarhjärna med. Om inte annat kan jag glo på tv-shop. Kan liksom hamna i trans av reklamen för Zumba fitness. Det ser ju så ofantligt tramsigt och sekt-klämkäckt ut när hundra pers står och gympadansar hysteriskt leende, och så går filmen som i en loop, den har inget slut. På frågan "vad är evigheten?" är alltså mitt svar: reklamen för Zumba fitness. Kanske är det Limbo? Där odöpta sambadansare hamnar när de dör för att skaka rumpa i all evinnerlighet? Tanken är svindlande. Jag blir helt yr...
Nej, det här är inte bra för mig! måste sluta tänka på Zumba fintess!!

Såja.
Inte alltför svårt för mig att leda in tankarna på annat än motion.
Näpp. Nattmacka var det ja!
Häj!

Inga kommentarer: