fredag 3 december 2010

Hemma!

Min plats på jorden; lilla fula "Ockle"


Kära värld, vad det är skönt att vara hemma! Det var med nöd och näppe som jag lyckades ta mig hem ikväll. Fullt kaos på Stockholms central, med inställda tåg, spårändringar och fan och hans moster. Och överallt detta myller av stressade människor som jäktade fram med en täjkawäjlatte i handen. Tacka vet jag Oxelösund, här finns inte sånt trams. Inte behöver jag pendla heller; allt jag behöver finns ju inom en radie på sisådär 100 meter, Ica, post, apotek osv. Det är lätt att bli bekväm i en småstad. Dock saknar vi smaskiga shoppingcenter och sevärdheter. Men sånt kan jag leva med.
Det kommer bli två veckor till i Täby till våren, och det ser jag fram emot. Ska höra om jag får kvarta på Anders luftmadrass då också.

Nä, nu måste jag sova. Ögonlocken vill ideligen falla ner i viloläge. Lovar skriva mer imorgon.
Natti!

Inga kommentarer: