söndag 5 december 2010

En bra arbetsdag i advent

Snart dags att baka pepparkukar igen!


Goda' goda'! Är det nån mer än jag som älskar nostalgitrippen man får när man lyssnar på Jojje Wadenius

Börjar så smått känna mig som en människa igen efter stockholmsvistelsen. Missförstå mig rätt; jag har haft det väldigt trevligt. Men Stockholm gör en trött, inget snack om saken.
Då min serie ska börja gå i Sydsvenskan snart (Hurra! Hurra! hurra!) så har jag ägnat en stor del av dagen åt att fixa billrar i ett annat format. Det, och levererat nya strippar lite kors och tvärs, samt jobbat på barnboken och skött den administrativa. En ganska bra arbetsdag med andra ord. Strax ska jag kasta mig i tevesoffan (eller borde kanske vara mindre brutal, då min man redan sitter där, och honom är jag rädd om).

Maken har grymtat lite åt mitt julpyntande. Tomtar och änglar och adventsstjärnor i hela lägenheten, så ska det vara när julen nalkas. Men min käre man är ingen julmänniska. Ja ja, det får han tåla. För julmys SKA jag ha. Och jag lät hans arbetsrum vara tomtefritt i år.
Snart dags för det årliga pepparkuksbaket också! I år ska jag baka med finaste Caroline. Det blir skoj.

Nej, nu kallar Inspector Lewis från teverummet (eller om det är någon annan brittisk kriminalare med ful kostym, det kvittar). Ha en fin kväll allihop!

1 kommentar:

Caroline Dyfverman sa...

Japp här ska bakas, kanske vi hinner med lite imorgon när du kommer :o) Ska bli så gött och få krama om dig, var fööör länge sen nu. Ses imörron. Kramilikram