tisdag 28 december 2010

Middag hos Annica

Nyss hemkommen från en trevlig middag hos min vän Annica och hennes kille (och kissar). Det bjöds på fiskgryta. Nisse ville också ha fisk (alltså, inte Annicas kille då, utan en kattherre). Han satt och försökte psyka den genom att stirra på torskbitarna, i hopp om att de på det viset skulle bli mer lättillgängliga, men han fick nöja sig med att slicka skålen efter oss.
Annars har det varit en extremt lugn dag. Jag har lyckats vända något fasligt på dygnet. Inte bra. Man blir så vansinnigt seg av att vakna halv två på eftermiddagen. Nej, här ska bli ändring! Några hurtiga nyårslöften tänker jag inte ge mig på, men en liiiiten spark i ändan måste jag ändå ge mig själv, att leva lite hälsosammare. Allra helst skulle jag ju vilja gå i ide helt den här årstiden och inte vakna förrän det börjar knoppas utanför och vårfåglarna drillar på Ica Kvantums lastintag. Nu ligger istället snön tyst och kall där. Och inte har det kommit någon varg i min varggrop heller. Ge mig sommar NU!




Inga kommentarer: