måndag 6 december 2010

Det var bättre one hit wonders förr.


God kväll! Hur har ni det? Här går livet sin gilla gång och även om jag är mer än lovligt snusig, så känner jag mig nöjd med denna den sjätte december 2010. Har jobbat ganska flitigt enligt mitt späckade schema och hunnit med en långpromenad med en handfull hundar (varav två äckligt söta, lurvbollar till valpar), och barnslig som jag är, gläds jag åt att maken snart ska bjuda på spaghetti och köttfärssås. Dä ä gött dä.

Ännu är det inte för sent att unna sig en billerjulkalender, folks! Sen ska jag inte tjata (så mycket) mer om den, hedersord!

Vissa dagar fastnar jag i Spotifys frestande djungel av one hit wonders, det går inte att sluta. Vissa är ju riktigt bra. Låtar vi glömt att vi minns, tror jag det fanns ett radioprogram som hette ett tag (lysande idé!). Vad sägs om den här? Scabadabadaba diiiibapobarompom!
Vilka favvos har ni i den vägen? Jag minns också att jag drev mina vänner till vansinne när nittiotalet var som nittiotaligast med att spela min singel med Zig & zag, två garnfigurer från MTV. Them Girls har jag för mig att den hette. Fast lite tror jag de gillade den (eller hur Jenny och Erika, blink blink), de ville bara inte erkänna det. Sådan musik görs inte längre. Det var bättre one hit wonders förr.

Åh! Nu måste jag lyssna på Funkytown med Lipps, Inc! Det var evigheter sedan.
Morsning!

Inga kommentarer: