söndag 12 december 2010

I'm sleeeepin' in the rain


Men god afton i stugan! Ursäkta att jag varit lite blogg-lat! Har varit en intensiv vecka, som avrundades med att jag var med och uppträdde i kyrkan igår. Efter den anspänningen var jag så trött att jag mer eller mindre har snusat ett helt dygn. Skulle bara vila ögonen lite här på eftermiddagskvisten, under min varma fleecefilt. Det var Singin' in the rain på teve och den blir man så mysigt trygg av, nämligen, och lite sömnig. Sedan snarkade jag ett bra tag, men vaknade till då och då för att närsynt kisa mot teven, och konstatera att de fortfarande sjöng och dansade i regnet. I alla fall var det samma femtiotalsfärger som innan. Men det var då en jävla tevekanal att vara förrädisk. När jag väl vaknade ordentligt var det beckmörkt ute och jag såg nu, när glasögonen åkte på, att det inte alls var Gene Kelly på teve, utan en helt annan film, som avlöst regnsjungandet. Fast i samma technicolorstil. Hade sovit nästan tre timmar.
Så kan det gå när inte haspen (och brillorna) är på. Det har alltså inte blivit så mycket jobb idag. Men det är ok, jag har inte så fasligt stressigt på jobbfronten just nu, så jag kan gott unna mig att snarka lite extra.

Men nu ska jag strax måla lite julkort, samt färglägga strippar en stund. Biller ska börja gå i både Sydsvenskan, Ernie och Pondus snart, och det är så jäkla kul.

Gunatt på er!


1 kommentar:

Helena sa...

Grattis till alla nya tidningarna! Bra jobbat!