torsdag 6 januari 2011

Alltid retar det någon

Nejdå, jag är inte deppig, ni behöver inte vara oroliga. Eller nja, lite seg och vesen kanske, men det måste vara det strålande vädret.
Så blir man ju ganska "gooo i hövve" (värmländskt uttryck) av att gå upp vid halv två på eftermiddagen. Försöker verkligen vända tillbaka på dygnet, men alltid är det något som jag fastnar i, ett dåligt teveprogram, eller som natten till idag; okynnesshopping på nätet. Köpte en hel massa kontorsmaterial. Nu blir revisorn glad, hon gillar inte när jag kommer dragande med alltför utspejsade kvitton (ja, vadå, en londonresa räknas väl som "inspirations/rekreationsresa! I forskningssyfte inför framtida serier, typ!). Blir nästan snuskigt tillfredsställd av att bunkra material, älskar att fylla skåp och gömmor med ritpapper, pennor och annat jag använder i mitt skaaaapande. Och kan nästan bli erotiskt eggad av att fynda ett fempack snoddmappar för 25 kronor. Så snart får jag en leverans med en hel massa smaskigt. Går åt rätt mycket material för jag producerar ju en del serier. Mina nya vadderade kuvert ser jag alldeles särskilt fram emot att få fylla förrådet med. Tänk vad man kan bli lycklig av så lite!
Och lycklig är ju inte fel att vara, alltid retar det någon.

Inga kommentarer: