måndag 3 januari 2011

Frisördiss

Pelle Snusk


Sitter här mätt och belåten (jag var 1.64 cm, hö hö hö hö. Hö hö. Lite gubbhumor här på kvällskvisten). Dagen har jag ägnat åt att färglägga lite samt skriva, och så har jag tagit en minirunda på stan med bästaste Caroline, efter att ha pipit in hos frissan och fått mina svintotoppar avklippta. Frisören undrade om mitt hår alltid är "så här tovigt". Vad svarar man på det? Nä, det är bara ett tillfälligt knullrufs? Sanningen är ju att, ja, mitt hår är extremt torrt oavsett hur många dyra mirakelprodukter jag smetar in det med, följaktligen lite svårt att reda ut. Sedan spelar ju sköldkörteln in också. Men just då kände jag mig som den där Pelle Snusk man skrämde små barn med på 1800-talet, och bara skämdes. Kunde i alla fall stoltsera med ordentligt klippta naglar. Så det så! Tycker inte om när frisörer dissar mitt hår.

Nåväl, håret blev bra i alla fall. Nu ska jag lägga mig i soffan hos maken en stund och göra mitt bästa för att inte somna. Snarkare som jag är, går det inte att smygsova nära honom, då kittlar han mig i sidan tills jag vaknar. Spelar ingen roll att jag säger att jag bara vilar ögonen.
Guten abend!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh Malin ! :-D, så jag vill se din nya frisyyyyyr !!
Lägger kommentar som anonym, eftersom jag inte fattar detdäringa olika andra valen:) - men jag är Kulturmamma !

OCH ; mera serier / bilder. Så härligt att få se lite här på din sida, i tidigare inlägg. Det var roligt. Som vanligt. Dina teckningar (sägermanså ? teckningar... låter ju... ehhh... VAD SÄGER MAN ? :-D

DU är en helt otrolig konstnär, helt enkelt ! Du RITAR så fantastiskt bra, det är en njutning att se.

Dina bitska/roliga/vansinniga kommentarer till det du ritar är så roliga också !

Tillsammans; en ren njutning att få ta del av.

Nu väntar jag alltså på FOTO av din frisyr med nästa inlägg :-)

Heja Malin, å gå på. Hörs /Mariann

Malin Biller sa...

Åh, gulle dig:-D Tack snälla! Fast min nya frisyr är inget spektakulärt, bara lite ansad i topparna.

Fler serier och illustrationer- ska bli!
kraaaaaaaaaaaaaaaam