söndag 9 januari 2011

Ett briljant solo på elguran


Mossa mossa på er alla människobarn! Ikväll känner jag för att ta på mig en tight svart body och dansa loss lite. Är på gott humör nämligen. Har fått in väldigt goda nyheter, men jag får vänta lite med att dela med mig av dom här, tils allt är spikat.
Sen har jag sjungit solo i kyrkan också, och det gick fint. Är så glad att jag äntligen tagit tag i sjungandet igen. Det är ju så jäkla kul. Bidde en låt från O' Brother where art thou, och Cohens Hallelujah (i lite annorlunda, nååågot mindre uttjatad tappning). Och i vår tänkte jag börja ta sånglektioner igen. Bara för att det är så gött att sjunga. Ångrar att jag aldrig lärde mig spela gitarr riktigt bra, för jag är en jäkel på luftgitarr och skulle ni någon gång se mig med inåtvänd blick och halvöppen mun, kan ni vara nästan säkra på att jag dagdrömmer mig bort till någon rockarena där jag vevar fram ett briljant solo på elguran. Eller så har jag ätit något trögsmält och har en fis på tvären. Det är lite olika det där.
Vad vore livet utan små fantasitrippar?

Inga kommentarer: