onsdag 12 januari 2011

Snajsigt

Inte snajsigt



Tjänamoss! Sitter och retuscherar bilder och lyssnar på musik. Har kommit in i en Lily Allen-period. Hon är så cool! Nej förresten, hon är snajsig, det är ännu bättre.

Jag har så sjukt mycket att göra just nu. Tur att jag delar upp allt jobb i olika segment under dagen och är noga med att planera och schemalägga arbetet, annars skulle det vara kaos i huvudet och katarr i magen. Lyckligt nog har jag hittat ett gäng nya ljudböcker att förlusta mig med, passar bra när jag ska "färglägga" en massa strippar i gråskala till finska Huvfudstadsbladet (där Biller börjat gå. Roligt! roligt!). Ajvides senaste är bra. Gillar hans berättarröst också, han läser själv in sina böcker. Ajvide är också snajsig, helsnajsig faktiskt!

Apropå snajsigt, det var längesedan jag gjorde en lista. Så håll i hatten, här kommer min lista över vad jag finner snajsigt här i världen, och icke snajsigt.
Snajsigtlistan:

Snajsigt:
John Ajvide Lindqvists böcker
Neil Young
the Beatles
Mitt jobb
Choklad
Rock 'n' roll i största allmänhet
Motown
Att somna om när väckarklockan ringer, bara för att man kan
okynnesshoppa kontorsmaterial
Vara med familj och vänner
Fred på jorden (hö hö hö)
Barack Obamas röst
Freak-dokumentärer
Spökprogram på tv
Astrid Lindgren

Icke snajsigt:

Ingvar Oldsbergs lilla mun
Donald Trumps hår
Fuktig kyla som kryper in i märgen på en
Sura/elaka/själviska/trångsynta människor
Att barn får hemska sjukdomar, blir utnyttjade eller lider i största allmänhet
Att alltför många säger "Nä vadå, de extrema översvämningarna i Australien har ju iiiingenting med växthuseffekten att göra. Nu ska jag gå hem och elda upp en massa olja."
Lukten av varm gubbe om sommaren
Sj
Teletubbies

1 kommentar:

Henri Gylander sa...

Åh blev klart inspirerad av hårserien :) Så fint att du finns Malin.