tisdag 11 januari 2011

Ganska gött

Så här ska affischen till min utställning se ut. Trelleborgs museum, 11/3 2011; be there or be square!


Godda godda godda! Vad hittar ni på? Själv ä dä som vanlit, inte möe annat än jöbb, jöbb och jöbb sôm gäller. Har precis mejlat iväg några mycket röriga idéskisser över hur jag har tänkt mig utforma en utställning jag ska ha på Trelleborgs museum i vår, till min kära gamla vän från Östra Grevie folkhögskola, som numera arbetar där. Jag har en tendens att göra allting over the top, så jag hoppas hon kan hejda mig innan jag rusar iväg och trycker in alltför mycket info och plotter på de stackars små galleriväggarna. Less is more, sa min kloke man när jag bad om feedback för en stund sedan. Less is a bore sade jag och gjorde som jag ville ändå.

Nu ska vi strax äta grisdetaljer (står så vid fläskköttsdisken på Ica, och jag tycker om det ordet, låter så härligt barbariskt, och lite byråkrattråkigt på en gång). Sedan blir det i vanlig ordning en tupplur på min käres bröst framför nyheterna. Brukar vakna till när det är dags för väder. Älskar en av väderkillarna, han står alltid som om han skitit på sig och ser lite tafatt ut. Och efter det några timmar av ritande innan det är dags att snusa. Som vanlit mä andra ord. Och ganska gött.

Inga kommentarer: