måndag 24 januari 2011

En dag i Nyköping

Idag har jag uträttat en massa, ganska trevliga ärenden i vår närmsta "storstad". En riktigt trevlig dag faktiskt, även om jag blev anfallen av glupska gräsänder på vägen. Har man sett Hitchcocks Fåglarna, blir man lätt lite kallsvettig av en större flock fjäderfän (även om effekterna i filmen är rätt taffliga, med "fastlimmade" låtsasfåglar som genom att de "anfallna" viftar nåt fasligt på armarna, ser ut som de rör sig). Andgänget vände dock och gick när de förstod att jag inte var ett torrt fransbröd.
På väg bort från sitt tilltänkta offer
Ganska cool bild faktiskt! Kan tänka mig att trycka upp det som en fondväggstapet. Eller inte.
En liten trubbig tumme (Greger skrattar alltid åt mina små korvtummar) med vackert lack.

Köpte ett helsnajsigt nagellack, som liksom krackelerar och skapar ett fint mönster. Är inne i en leopardperiod nu. Bilden gör inte min nagel rättvisa, fokus hamnade fel. Ser mest ut som jag fastnat med fingret i en köttkvarn. Ja ja. Snajsigt vart det i alla fall.
En fika med kära Annica hann jag också med på favoritkondiset Princess.

Och nu håller jag på att avsluta jobbet för kvällen. Måste komma till ro, för jag ska upp okristligt tidigt i morgon och fara till Stockholm.
Sov sött små tandtroll!

Inga kommentarer: