tisdag 18 januari 2011

En stunds babblande


Sitter här med en chokladpralin smältande i munnen och tuggummipop från sextiotalet i öronen. Sämre kan man ha det. Sugar, aah honey honey, you are my candy giiiiiirl, osv.
Egentligen har jag inget att skriva om, för det har inte hänt så mycket idag, bara en oerhörd massa jobb och ett möte. Men, vad tusan, jag babblar på en stund ändå.
Såg en skön gubbe på teve igår. En reporter på Aktuellt (eller om det var Rapport. Fanns det inte en porrtidning som hette Aktuell Rapport på åttiotalet förresten? Vi brukade läsa den i smyg i skogen. Äsch, nu kom jag från ämnet!) gick runt på stan och frågade sånt där vanligt folk vad de tyckte om mutskandalen och korrumperade gubbs i största allmänhet. Samtliga gav trista, politiskt korrekta, hör-vad-intelligent-jag-låter-svar. Utom en farbror (vill minnas att han hade grön keps), som när han fick frågan hur man såg på det i hans kretsar kort och koncist, på skorrande småländska halvskrek "VI KRÄKS ÅT'ATT!" Gyllene! Om jag fick en reportermick från Aktuellt i nyllet, är det precis något sådant jag skulle vilja säga.

Det ser ut som om det blir en pratig vår för mig (och för min vän Helena. Häj på dig!), en hel del workshops inplanerade och ett föredrag som jag ska hålla i själv, sedan ska H och jag prata ihop oss om en liten föreläsningsturné. Det blir skoj. Jag har aldrig varit på turné. Hoppas vi får bo på hotell, så att vi kan slå sönder hotellrum och kasta ut teveapparater genom fönstret. Bara vi inte beter oss såhär... Nog för att det kan trycka på ibland, men någonstans går väl ändå gränsen.
Okej, nu halkade jag in på bajs igen, bäst att avsluta för idag innan jag snöar in på det totalt.
Gooooonatt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

- Jag nöjer mig med att konstatera att det skett en incident, en tragisk händelse. Men exakt hur det gått till eller vem som är ansvarig vet vi inte. Folk kan röra sig in och ut ur hotellet, säger Peter Skeppström....
??????
Öhhh...tragisk händelse?
Undrar jag om de glömde och spola och lilla bajseli bajskorven fick eget liv...hoppade upp ur toan och helt enkelt ENSAM löpte amok???

Kram Anneli

...ah faan kan inte släppa det där med tragisk händelse...asg...

Malin Biller sa...

Haha, jag vet! Så lysande sagt:-D