fredag 14 januari 2011

Hitlertårta?

Snajsigaste örhängena i stan. Lite läbbigt att mitt hår ser ut som pubeshår på bilden, borde strukit det bakom örat. Hoppas ni står ut med min buske. Lovar vaxa skallen till nästa gång!


Åååååh! Jag har fått hem världens finaste prylar som jag tryckt upp på nätet; en helsnajsig handväska med the Beatles och två par örhängen, ett med beatlestryck och ett par med Neil Young. På emmagjort.se kan man designa en hel massa skoj till överkomliga priser. Men för er som tänkt trycka upp små söta örhängen med Führern och en gullig musmatta med Göring på, kan jag redan nu säga att sådant inte går för sig på denna site. Det står klart och tydligt på sidan (ja, inte ordagrant så förstås).

Jag och Greger har funderat en del på det där med tårtor med tryck på (ganska morbid idé egentligen, att skära loss en bit av t.ex jubilaren tant Olgas leende tantansikte och stoppa i käften). Hur skulle konditorn ställa sig till att trycka upp en söt tårta i brun marsipan med hitler på, och små röda hakkors på sidorna som garnityr? Kanske finns det specialbagerier där Sverigedemokraterna och andra gamla nassepappskallar får sina tårtor ifrån? Eller så bakar Jimmie Åkesson sina egna. Iklädd ett förkläde med svastikor och egenhändigt broderad text : Svärje ått svänskarrna"Ja, så är det nog.

Har tillbringat eftermiddagen hos bästaste Caroline och mumsat goda scones, samt snarkat en stund på hennes soffa. Rolig gäst jag är, ha ha! Men är man ett murmeldjur så är man. Och man sover så gott med några scones i magen. Annars har jag (hör och häpna!) jobbat. Ikväll tänkte jag bli klar med månadens stripp till Handelsnytt, en bild till Svenska kyrkan samt lite annat. Ska komma ihåg att twittra lite också. Det är då ett sjå med dessa nymodigheter! Jag minns när man fick karva runor för att uttrycka sig. Det var tider det! Men allt twittrande, mailande och bloggande (för att inte tala om porrsurfande på diverse kontorsvarusidor och i Apple Store) är rätt kul när man väl kommer in i det.
Följ mig gärna på Twitter! Ibland skriver jag något riktigt vettigt där, oftast mest trams.

Gukväll!

1 kommentar:

Caroline Dyfverman sa...

TACK själv bästatse du <3