söndag 16 januari 2011

Fråga Oxelösund

Jahapp, då har man snarkat sig igenom ännu en bra film. Jag är hopplös! Gökboet var det den här gången. Så, god morgon på er får jag väl säga då!
Kan ni begripa varför man blir så seg just på söndagar? För min del är ju de dagarna som alla andra, jag sover inte längre än annars och jag jobbar lika mycket. Ändå är jag precis klubbad just då. Underligt. Undrar om man fortfarande kan fråga Lund? Skulle vara intressant att höra vad de hade att säga om söndagsseghet.

Det fick bli en bit mat nere på Dahlins idag, då båda var för trötta för att laga till något. En blyg och något överfriskad viol satt och skrek i mobiltelefon med sin väninna: "Har'u fått dig nåt skott i råttan i helgen då? Va? Jo, jag sa: HAR'U FÅTT DIG NÅT SKOTT I RÅÅÅTTAN I HELGEN DÅ?" Älskar damer med klass.
Jag fick aldrig veta huruvida violens vän fått sig nåt skott i råttan eller inte, för just då fick vi in maten, så det är förstås nåt jag går och grunnar på nu. Hoppas det var en väninna, och inte chefen hon ringde upp för att fråga. Kunde bli lite jobbigt i morgon, det. Förresten är det ju billigare att vänta till måndagens fikapaus med att höra om ens överordnade fått sig ett nyp, man sparar ju ett telefonsamtal. Kanske är DET något att fråga Lund, om de fått sig nåt skott i råttan. Japp, det ska jag höra med dom efter att de förklarat min söndagskoma.

Inga kommentarer: